Buikvet Verliezen – 5 tips voor een zomers strakke buik

buikvet verliezen

Buikvet verliezen is één van de moeilijkste plekken om vet te verliezen. Maar het is wel degelijk mogelijk.

Vet op je buik verliezen gebeurd bij de meeste mensen pas als laatste. Net zoals vet op de heupen en onderrug is het een lastige plek om vet te verliezen.

Snel naar:

Ik wil alleen Buikvet Verliezen

Buikvet verliezen een ideaal waar het gros van de mensen weleens over peinst. Er zijn tientallen diëten te vinden die beloven dat je razend snel buikvet verliest. Op tv zie je reclames van vrouwen en mannen die met een trilapparaatje op de buik geplakt een buik van een hun dromen krijgen. En zij vertellen jou dat jij dit ook makkelijk kunt doen…

Maar wat is de waarheid van buikvet verliezen die niet vertelt wordt?

Eindeloos veel buikspieroefeningen doen of een crashdieet volgen, het heeft geen zin om specifiek buikvet te verliezen.

Je kunt geen plaatselijk vet verliezen. Dus specifiek buikspieren trainen om buikvet te verliezen is niet mogelijk. En dat geld ook voor vet op de heupen of waar dan ook.

Je zult teleurgesteld zijn wanneer je wekenlang alleen maar buikspieroefening doet. Je zult er nagenoeg geen buikvet door verliezen. Onderzoek van Brian A. Irving laat zien dat het specifiek trainen geen invloed heeft op het verbranden van plaatselijk vet.

Maar ik wil nog steeds buikvet verliezen! Hoe doe ik dat dan wel?

Consistent een lagere calorie-inname dan je energieverbruik waarbij je het punt bereikt dat je buikvet verliest.

Hoe je dit precies doet vertel ik je verderop in dit blog…

buikvet verliezen

Buikvet Verliezen met het Droog Trainen Protocol voor vrouwen

2 snel gemaakte fouten 

Fout 1. Buikspieroefeningen doen

Het is een fabel dat buikspieroefeningen leiden tot buikvet verlies. De theorie zou zijn dat je buikspieren energie nodig hebben en dat deze van de dichtstbijzijnde energiebron gehaald zou worden. Ook leid een versnelde bloedbaan rondom de buikspieren er niet voor dat je sneller buikvet verliest. 

Fout 2. Een crashdieet volgen

Een crashdieet is het radicaal omgooien van je normale voedselinname. Niet alleen slecht voor de gezondheid, maar ook niet doeltreffend genoeg. 

Een crashdieet is niet vol te houden, omdat je te veel concessies moet maken. Het is niet leuk en hongergevoel komt dagelijks terug. Je zult zeker kilo’s afvallen, maar omdat buikvet pas vaak als laatste wordt verbrand zul je dit stadium niet halen.

5 Tips om Buikvet te Verliezen

1. Verlaag je calorie-inname

Wanneer je minder calorieën binnenkrijgt dan dat je verbrand verlies je vet. Je lichaam haalt zijn energie uit de voeding en alles wat deze tekort komt wordt uit je lichaam gehaald.

Wanneer je al een aantal honderd calorieën minder eet dan dat je verbrand op een dag dan zul je vet verliezen. En op den duur ook buikvet verliezen. Buikvet is helaas vanwege zijn slechte energiekwaliteit moeilijk te verliezen en dus spreekt je lichaam deze vaak als laatste aan. Volhouden is dus erg belangrijk!

Hoe houd je nu zo een calorietekort goed vol? 

  • eet voornamelijk gezond, maar beloon jezelf ook met wat je lekker vind en ongezond is.
  • eet veel groente. In plantaardig voedsel zitten veel vezels die je snel gevuld laten voelen.
  • eet onbewerkt voedsel.
  • drink voldoende water.
  • sla frisdrank over. kies voor water, thee of koffie, zonder suiker uiteraard.

2. Krachttraining zorgt voor energieverbruik terwijl je rust

Spieren verbruiken calorieën in rust. En hoe meer spierweefsel je hebt des te meer je zult verbruiken. 

Naast dat je calorieën verbrand in rust zul je ook tijdens krachttraining flink veel calorieën verbranden. Een prima manier om zo je calorietekort te creëren.

Een groot voordeel ten opzichte van cardio training is dat je dus spieren opbouwt. En deze spieren verbruiken calorieën in rust.

Focus je in krachttraining vooral op je grote spieren. Zoals je benen, rug en schouders. Deze zijn het grootst en verbranden dus ook het meest.

Buikspieroefeningen hoef je dus echt niet te doen. Als je een keiharde sixpack wilt is het zeker wel aan te raden, maar overdoe het niet.

buikvet verliezen

3. Eet voldoende eiwitten

Zoals je misschien al weet zijn eiwitten de bouwstenen voor onder andere spieropbouw. Juist wanneer je wilt afvallen is de focus hierop des te belangrijker. Meer spieren zorgen immers voor een hoger rustverbruik. 

4. Houd geduld

Buikvet verliezen is één van de moeilijkste vetten om kwijt te raken. Daarom is een dosis geduld belangrijk. Je zult helemaal in het begin graag willen dat het sneller gaat. Maar er gaat een punt komen waarop je buikvet gaat verliezen. 

Volg deze tips op en je zult met zekerheid buikvet verliezen.

5. Buikvet verliezen met het Droog Trainen Protocol

Voornamelijk vrouwen maken gebruik van het Droog Trainen Protocol om buikvet te verliezen. Het is één van de meest doelgerichte programma’s voor een strakke buik!

Het is een compleet programma die je elke week helpt effectief te trainen en een gebalanceerd, leuk voedingsschema aanbied. Zodat jij eindelijk een zomers strakke buik krijgt!

Gewoon een leuk en helder stappenplan over training, voeding en leefstijl.

sprong

Buikvet Verliezen met het Droog Trainen Protocol voor vrouwen

Mijn vriend heeft ook het Droog Trainen Protocol gevolgd maar dan voor mannen. Hij wilde niet per se buikvet verliezen, maar wel vet verliezen. Lees zijn ervaring met het protocol hier.

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*