Buikvet Verbranden? Oefeningen voor Thuis

buikvet verbranden oefeningen thuis

Buikvet verbranden met oefeningen die je thuis kunt doen? Het internet staat vol met informatie om snel buikvet te verbranden. En dat is begrijpelijk want meer dan de helft (50,1%) van de volwassen Nederlanders kampt met overgewicht. Onder deze helft kampt 12,7% met obesitas. De overige 37,4% is dus niet per definitie dik, maar heeft wel last van een buikje. Tijd om hier iets aan te doen!

Maar dan wel met informatie die klopt!

 

Plaatselijk Buikvet Verbranden

Laten we beginnen met slecht nieuws. Op het internet kom je veel mensen tegen die beweren dat je plaatselijk vet kan verliezen. Dat je thuis met buikspier oefeningen buikvet kan verbranden. Helaas moet ik je teleurstellen, dit is niet mogelijk. Deze mensen beloven iets wat onmogelijk is. Dit doen zij voor eigen gewin. Het enige wat mogelijk is, is dat jij teleurgesteld raakt door het uitblijvende resultaat.

Hoe verbrand je lichaam vet?

Het zit simpel in elkaar, het lichaam pakt energie waar deze het ‘t makkelijkst vandaan kan halen. Als eerste dus je koolhydraten (suikers), dan je eiwitten en als laatst vet. En ook in de keuze van vet verbranden zit een volgorde.

Het lichaamsvet wat het makkelijkst te verbranden is zal het eerst worden verbrandt. Waar dat is voor jou? Moeilijk te zeggen, iedereen is anders. Vaak is het zo dat vet dat er ‘t langst zit het moeilijkst te verbranden is. En helaas zit buikvet en vet rondom de heupen er het langst.

buikvet verbranden oefeningen thuis

Hoe verbranden we dan wel buikvet?

Doordat je buikvet pas vaak als laatst begint te verbranden heb je dus een goed plan nodig, een lekkere dosis motivatie en een beetje geduld. Om buikvet te verbranden is het dus belangrijk dat je overal in je lichaam vet begint te verbranden, alleen zo verbrand je buikvet!

Het voordeel hieraan is dat je dus ook armvet, heupvet en vet op de rug verbrandt. 

 

Thuis Buikvet Verbranden – Het Plan

1. Spieren verbranden vet!

  Spieren zijn de sleutel tot meer vet verbranden. Spieren vragen energie om hun dagelijkse activiteiten te kunnen uitvoeren.

Er zijn studies die aantonen dat mensen met meer buikvet minder spieren hebben dan mensen met meer spieren. En dat is logisch.

Want spieren vragen energie, ook in de vorm van vet. En dus met een beetje meer spieren ga je sneller vet verbranden. Daarnaast verliezen volwassen elk jaar een aantal procent spieren. Na je 40ste neemt dit nog sneller af en is de kans op meer buikvet alleen nog maar groter. Hoog tijd om dus een klein beetje spieren te gaan opbouwen.

Spieren opbouwen doe je met krachttraining. En laat je niet afschrikken want je hoeft niet 4 keer per week naar de sportschool om spieren op te bouwen. Je kunt zelfs vet verbranden met krachttraining oefeningen thuis!

Sla dus even die cardio training over, want met cardio training bouw je geen spieren op. Er bestaat zelfs de kans dat je spierafname hebt en dat willen we al helemaal niet. 

Krachttraining met een kleine mix van cardio werkt het beste om spieren op te bouwen en buikvet te gaan verbranden. Al met trainingen van 20 minuutjes per dag waar je jouw hele lichaam traint kun je mooie resultaten boeken. 
Het trainen van je benen en billen heeft veel voordelen om sneller buikvet te kunnen verbranden, want bij deze grote spieren is het ‘t makkelijkst sneller spieren op te bouwen. Daarnaast zijn gespierde benen en billen altijd welkom!

 

Buikvet verbranden met oefeningen die je thuis kunt doen?
Leuke krachttraining workouts
Leer precies hoeveel jij mag eten op een dag

Download dan ons gratis e-book
Krachttraining Thuis, Buiten of op Reis”.

2. Plan je eetmomenten en neem je tijd!

Een vluchtige hap om zo weer snel door te kunnen. Iedereen heeft het weleens gedaan. Maar onderzoek heeft uitgewezen dat wanneer je de tijd neemt om te eten je meer verzadigd voelt. Dit psychologische voordeel zorgt ervoor dat je later op de dag minder de behoefte hebt om te snacken.

Zelfs tv kijken tijdens het eten kan nadelig zijn om echt even de tijd te nemen voor je eten.

Daarnaast is het ook belangrijk rekening te houden met het moment waarop je eet. Over het algemeen is het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag. Ben je van plan een dieet te volgen? Kies dan een dieet die je de rest van je leven vol zou kunnen houden. Een crashdieet waarbij je in hele korte tijd veel afvalt werkt alleen maar nadelig. Dit dieet is nooit lang vol te houden en na het dieet vliegen de kilo’s er weer aan. 

Een eetpatroon (want zo noemen wij dat liever) waarbij je jezelf op je gemakt voelt en vol te houden is werkt veel beter.

En zo komen we gelijk bij punt 3.

3. Weet wat je eet

Weet jij hoeveel gram vet er in kaas zit? De meeste Nederlanders hebben geen idee wat er precies in de producten zitten die ze dagelijks eten. En dat is eigenlijk ook wel lekker, lekker zorgeloos kunnen eten. Maar hoe lekker is dit eigenlijk, want dit zorgt er wel voor dat we dus ons overtollig buikvet willen verbranden.

In principe vinden wij dat het mogelijk moet zijn alle producten te eten die je wilt, maar wel met mate. Zelfs kaas, 1 van de producten met een hoog vet gehalte. In jonge kaas zit per 100 gram, 32 gram vet en dit is echt hoog. Ondanks dat er veel vet in kaas zit is dit product niet per definitie slecht, want in kaas zitten ook veel eiwitten en die zijn juist weer goed. Maar eiwitten kunnen we ook halen uit producten die veel minder vet bevatten. 

Over het algemeen zijn alle onbewerkte producten goed voor je en alle bewerkte producten slecht voor je. Maar ook hierin betekent het dat je alles met mate moet eten. Een gevarieerd eetpatroon van onbewerkte producten wordt daarom ook aangeraden.

Inzicht krijgen is de sleutel

Inzicht krijgen in wat je eet doe je het makkelijkste met een app op je telefoon. Door simpelweg producten te scannen en in te voeren weet je wat je eet. Zo kom je erachter of een product hoog in vet is of niet. Je kunt natuurlijk ook de voedingswaarde achterop het product lezen. Dit inzicht zorgt ervoor dat je bewustere keuzes gaat maken wanneer je boodschappen doet. 

Maar heb je hier geen zin in of heb je dit weleens geprobeerd? En weet je dat dit niet werkt voor je. Dan heb ik een aantal simpele richtlijnen voor je die je kunt toepassen in je dagelijks eetpatroon. 

Wil je niet weten wat je eet? Probeer dan eens deze richtlijnen uit.
  • Kaas is echt een no go, maar kun je echt niet zonder? Probeer dan eens de Milner Slankie 20+ of probeer te minderen.

  • Gebakjes, taarten, cake en ook koekjes. Dit zijn tot mijn grote teleurstelling ook bewerkte producten met veel suiker en veel vet. Mag je deze helemaal niet meer eten? Welnee! Maar misschien alleen op momenten dat je iets te vieren hebt en je kunt dat koekje ‘s avonds voor de buis vast vervangen met een bakje kwark (niet te veel cruesli hierin gooien aub!)

  • Nog een mooie vervanger van je snack is een salade met tonijn. Erg gezond en laag in vet en suiker.
  • Chips is een echte no go, chips is hoog in vet en heeft verder geen goede eigenschappen. Als ik 1 product zou moeten labelen als slecht dan is het chips. Maar ook hierbij chips mag je echt wel eten. Maar weet wat je eet en hoeveel ervan. Je kunt nog beter een handje nootjes nemen, ook hoog in vet maar ook hoog in eiwitten.
Koolhydraten (suikers), eiwitten en vetten zijn niet slecht.

We hebben ze allemaal nodig om te kunnen functioneren. Het gaat er altijd om in welke mate we ze eten.

Helaas heeft de voedselindustrie bijna alleen maar lekkere producten gemaakt met veel suikers en veel vetten. Het eten van zulke bewerkte producten zorgt er vrijwel direct voor dat we al aan onze maximale inname van deze stoffen zitten. 

Te veel suikers, te veel eiwitten en te veel vetten zorgen er altijd voor dat we buikvet krijgen.

 

Buikvet verbranden met ons gratis e-book

Vet verbranden doe je met een calorietekort en met een beetje krachttraining. 

Wij zijn geen voorstanders van een streng dieet, kleine aanpassingen in je eetpatroon gecombineerd met een aantal leuke trainingen maken een enorm verschil!

Hoeveel calorieën mag jij dan eten op een dag? En waar kan ik leuke oefeningen vinden voor thuis die m’n buikvet verbranden? 

In ons gratis e-book ”Krachttraining Thuis, Buiten of op Reis” vind je antwoord op deze vragen.

In dit 18 pagina lange e-book leer je onze precieze methode hoe wij ons vetpercentage laag houden. En waarom wij nog nooit in ons leven een dieet gevolgd hebben.

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*